torsdag 16. april 2009

dag 1


Dag 1:

Hallo : ) Her i Egypt er det 1 time forskjell enn i Norge! Det er jo egentlig ikke så mye..
Idag skal jeg til pyramidene i giza! Jeg gleder meg noe SYYYYYYYYYYYYYYKT! Jeg synes det er fantastiske turistattraksjoner tenk at man faktisk kan dra og se på flere tusen år gamle byggverk! De er jo hellige da. Det er liksom der faraoer er gravlagt. men de har de gravd opp igjen og stilt ut på museum. vi har jo en mumie fra alpene i italia som heter ötzi men det skal vi ikke skrive om nuu.

Altså pyramidene i egypt/Giza er 3-4 tusen år gamle og jeg skal se en av de!

etter pyramidene: ******* det var de vakreste jeg noen sinne har sett! Pyramidene var jo gigantiske jo! Og så vakre! Jeg var tilogmed så heldig at jeg fikk lov til og komme inn i en pyramide. Pyramiden het Kheopspyramiden. Og bildet ser du øverst på siden.
inne i pyramiden var det masse gull og juveler.. men det var sikret med masse videokamera sånn at ingen skulle stjele noe!

Nå må jeg pakke ut får nå går turen til asia!

1 kommentar:

  1. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    SvarSlett