fredag 13. mars 2009

Dragracing i Gainesville

"GUTTER DETTE HADDE DERE DIGGA"


I dag har jeg vært på dragracing i Gainesville! Dragracing er biler som kjører om kapp, 402.33 meter rett frampå kortest mulig tid. De kjappeste bilene heter Top Fuel, de kjører på bensinblanding av nitro og bensin. De kjører i over 400 km/t.


Når bilene skal bremse må de utløse 2 store fallskjermer og 2 små fallskjermer. Uten de fallskjermene kan de jo ikke stoppe!! Det kjøres også noen biler som heter Funny Car, og motorsykle. Dragracing bråker veldig mye så jeg må bruke øreklokker, men det bråker mye med de også..

Disse to, bedre kjent som mamma og Lærern, kosa seg hvertfall på dragracinga. Som dere ser fikk de tørka tenna skikkelig, som de selv sier.




I dag er det over 30 grader C, og hvis man ikke drikker nok kan man få veldig vondt i hodet.. Det fikk selvfølgelig jeg, så jeg måtte gå og sette meg i bilen etter noen timer.Her i Amerika sjekker de baggene/veskene dine når du skal inn til dragracingen, Disney og lignende. Det er vel for at folk ikke skal ha med seg bomber, krutt, granater og sånt.

1 kommentar:

  1. hei hallo hallo hei !!!
    dere har det visst litt varmere enn oss!!! Vidrar til paris i dag! Håper på bra vær.
    Veldig kule biler, det er helt sikker morsomt å se på!

    HADE PÅ BADE !!!!!!!!!
    klem fra småpikene

    SvarSlett